Schema

ORDINARIE ÖPPETTIDER – då även butiken är öppen:

  • Mån: 06:45-20:30
  • Tis: 05:45-20:30
  • Ons: 06:45-20:30
  • Tors: 05:45-20:30
  • Fre: 06:45-18:30
  • Lör: 09:00-13:00
  • Sön: 09:00-13:00

Vi erbjuder även tillgång till boxen 05:00-23:00 alla dagar i veckan med ”lås-tagg”, butik och omklädningsrum är stängt utanför ordinarie öppettider.

”lås-tagg” kostar 100 kr/mån extra och tecknas i receptionen. OBS! Gäller endast om du har medlemskap Standard eller Standard-student.

ÖVERSIKTSSCHEMA

CFHWY schema v5

PASSFÖRKLARING

CrossFit

Dagens pass som vi veckovis postar på hemsidan. Konstant varierade funktionell träning under hög intensitet. Pass sammansatta så att du ska bli så allsidigt tränad som möjligt.

Denna planeringen utgår från vårt schema och innebär alltså träning 6 dagar i veckan, utan vilodagar inplanerade. Vila och återhämtning är emellertid en väldigt viktig del i dina resultat. Hur ofta du bör vila beror på hur hårt du klarar av att träna.
Har du låg träningserfarenhet så bör du träna 2-4 gånger per vecka. Helst med en vilodag efter varje träningspass.
Har du tränat kontinuerligt senaste åren och kört CrossFit tidigare så kan du köra 4-5 gånger i veckan. Bryt gärna upp de dagarna med en vilodag mitt i.
Är du väldigt van CrossFit-utövare och har tränat i relativt många år så kan du köra 5-6 pass per vecka, med en vilodag i mitten av veckan. Oavsett tidigare erfarenhet så bör du inte träna mer än 3 dagar i rad.

CrossFit Bas

Oftast en lite skalad variant av dagens pass. Lite mer grundlig genomgång av övningar. Passar alla men framförallt dig som är ny inom CrossFit eller dig som vill prova på. Passet är inte lättare, men kanske aningen enklare.

CrossFit Fys

Bootcamp-inspirerad högintensiv funktionell träning men utan skivstänger eller avancerade gymnastiska övningar. Vi jobbar med slamballs, säckar, kettlebells etc. För dig som bara vill komma och ta i!

CrossFit HERO

Vi utför någon av de ”Hero-wodarna” som crossfit.com har konstruerat. Dessa är i regel lite lite längre och mer utmanande pass än våra vanliga pass.

OLY Bas

Grundlig genomgång och träning på de olympiska lyften ryck och stöt.

OLY Forts

För dig som behärskar de olympiska lyften men vill utveckla din teknik och lyfta tyngre vikter.

Jimnastik

Gymnastik-träning med Jim. Lär dig handstående, pull ups, toes to bar etc.

RomWoD

Ett pass för att förbättra din rörlighet och återhämtning. Passet är från romwod.com och en online-coach guidar dig genom passet.

CrossFit Comp

Pass för dig med tävlingsambitioner och som vill få sparring av likasinnade. Återkommer om tider.