Title Image

Passförklaring

Öppettider

Samtliga medlemmar har tillgång till boxen 05:00-23:00 alla dagar i veckan och kommer in med låsknapp i vår app.

Öppettider för reception

Gäller även butiken och omklädningsrum.

Måndag: 05:45-20:30 

Tisdag: 05:45-20:30 

Onsdag: 05:45-20:30 

Torsdag: 05:45-20:30 

Fredag: 05:45-18:30 

Lördag: 09:00-13:00 

Söndag: 09:00-13:00

Att tänka på när du bokar pass

Avbokning av pass du INTE kan gå på måste ske senast 2 h timmar innan passets start, detta för att den reserv som tilldelas passet ska ges rimlig chans att ta sig till passet. Är det mindre än två timmar kvar så går det inte längre att boka av eller få reservplats. 

Dyker man inte upp på ett pass så debiteras man 50 kr för utebliven närvaro om man inte har en skälig anledning. 

Många avbokar samma dag så oftast får man plats som reserv. 

Blir du tilldelad en reservplats så får du ett mail från systemet senast 2 h innan passet. 

 

Hur många pass kan jag boka? 

Crossfit Guld – Du har rätt att träna på Open Gym och du kan gå på obegränsat med pass per vecka och ha upp till 4 pass bokade samtidigt. 

Crossfit Silver – Du har rätt att träna på Open gym och du kan boka 2 pass per vecka samt ha upp till 4 pass bokade samtidigt.

Samtliga medlemskapen är löpande med 20 dagars uppsägningstid.

Ordningsregler och övrig information

  • Hälsa på folk när ni kommer! 
  • Skivstång med 10 kg skivor (eller högre vikt) får dumpas i golvet. 
  • INGA andra vikter, kettlebells, hantlar eller andra redskap får släppas i golvet, de och golvet går sönder då. 
  • Talk får inte användas som penna för att räkna varv, till det har vi papper och penna. 
  • Ställ tillbaka använd utrustning direkt när ni använt den på Open-gym. Och se till att städa efter er, ta upp tejp och annat, tänk på att någon annan ska träna där efter er. 
  • NY REGEL – Skivtången skall borstas av från talk och ev blod efter varje gång ni använd den. Borstar och sprit finns i korgen.
  • Barn är såklart hjärtligt välkomna men inga barn är tillåtna på träningsytorna. I barnrummet får de vara hur mycket dom vill men vi ber er att städa och plocka upp efter dem röjt klart. På övervåningen får de också vara men där får de inte springa runt och hoppa eller kasta boll. 
  • På pass, var vänliga att inte börja plocka bort vikter innan alla är färdiga med sin WOD. Det kan upplevas stressande för de som fortfarande jobbar. Hjälp dem istället i mål genom att heja på varandra. 
  • Ha kul, bjud in andra till att vara med och kör hårt!

Passförklaring

Dagens pass som vi veckovis postar på hemsidan. Konstant varierade funktionell träning under hög intensitet. Pass sammansatta så att du ska bli så allsidigt tränad som möjligt. 

Denna planeringen utgår från vårt schema och innebär alltså träning 6 dagar i veckan, utan vilodagar inplanerade. Vila och återhämtning är emellertid en väldigt viktig del i dina resultat. Hur ofta du bör vila beror på hur hårt du klarar av att träna. 

Har du låg träningserfarenhet så bör du träna 2-4 gånger per vecka. Helst med en vilodag efter varje träningspass. 

Har du tränat kontinuerligt senaste åren och kört CrossFit tidigare så kan du köra 4-5 gånger i veckan. Bryt gärna upp de dagarna med en vilodag i mitten.

Är du väldigt van CrossFit-utövare och har tränat i relativt många år så kan du köra 5-6 pass per vecka, med en vilodag i mitten av veckan. Oavsett tidigare erfarenhet så bör du inte träna mer än 3 dagar i rad. 

Bootcamp-inspirerad högintensiv funktionell träning men utan skivstänger eller avancerade gymnastiska övningar. Vi jobbar med slamballs, säckar, kettlebells etc. För dig som bara vill komma och ta i! 

Vi utför någon av de ”Benchmark-wodarna” som crossfit.com har konstruerat. 

Här fokuserar vi på att lära oss eller bli bättre på de olympiska lyften Ryck och Stöt eller Snatch och Clean & Jerk, som det heter på engelska. Oavsett din nivå kan du gå på dessa pass. 

Ett helt pass med bara gymnastikövningar som förekommer i Crossfit (tex pull upsmuscle ups, handstand, pistols, t2b osv. Vi kommer gå igenom samtliga rörelser på grundlig nivå och progressivt bygga till mer komplicerade övningar. 

Det vi kommer fokusera på är: 

 

  • Öka förståelse om övningarna 
  • Kvalité framför kvantitet 
  • Öka medvetenhet vad det gäller egen förmåga och framgångsväg 
  • Individen 
  • Styrka 

 

Passet är 60-75 min och coachas av Jesper och Fillmon. Passet anpassas efter de som deltar på passet, oavsett tidigare erfarenhet så kommer detta passet vara för DIG. 

Vi har pass varje dag där det går att boka prova-på plats, hittar du inget som passar kan du alltid maila oss på info@crossfithighway.se och om att bli inbokad på andra pass. Det går i princip att prova på vilket pass som helst, våda coacher är vana att lära nya och skala övningar så att alla kan vara med utifrån sin förmåga, så var inte rädda att testa, det är jättekul!